Jaa, mihinkäs sitä jäätiinkään… Knuckles! Tosiaan, se olen
minä :D minulla on tapana naksutella rystysiäni, minkä moni varmaan tietääkin.
Joy antoi minulle lempinimen Knuckles tuossa jokin aika sitten ja siitä on
kyllä saanut hysteeriset naurut! ”Knucles hoitaa homman!” ”Pistäkää Knuckles
asialle!” Ynnä muuta yhtä älytöntä. Jokseenkin se on saanut minut vähentämään
rystysieni ruksauttelua.. :D joudun kyllä keskittymään siihen melko paljon. Nykyään naksuttelen lähinnä omassa huoneessani.
Viking- lisäys tuohon tuli ehkä perjantaina, kun eräs
ravintolan asiakkaista alkoi puhella viikingeistä ja kuinka niillä oli tapana
tulla ryöstöretkille Iona- saarelle tuohon viereen. Ionalla on edelleen yksi
toimiva luostari sekä yksi raunioluostari. Saarella on parisataa asukasta myös.
Koska aksentistani voi päätellä, etten ole paikallinen tai edes englantilainen,
niin moni onkin kysellyt mistä olen kotoisin. Eilen yksi pariskunta oli
kiinnostunut tietämään sen myös, koska eivät pystyneet paikantamaan sitä.
Kiitos kuuluu varmaan monille eri tv-sarjoille, joita olen elämäni aikana
tapittanut sekä tietysti Irlanti- ajalleni. Ilmeisesti olen omaksunut
irlantilaista puhetapaa enempikin, sillä eilinen pariskunta tunnistivat
irlannin eivätkä siksi osanneet paikantaa minua minnekään, koska en kuitenkaan
puhunut täysin niin kuin irlantilaiset (lue: en puhunut kuin englantia
äidinkielenään puhuva). Go minä! :D kahtotaan millaista siansaksaa sönkkään,
kun joskus kotiin tulen..
Palatakseni aiheeseen, viikingeistä höpötellyt ukko kyseli
myös mistä olen, mutta hän kysyi suoraan olenko Skandinaviasta. Suomalaisethan
eivät kaiketi olleet niitä kaikkein suurimpia viikinkikansoja (?), joten en
sinällään tunne huonoa
omaatuntoa siitä, että kyseiset tappelijat ryöstivät ja raiskasivat aikanaan Isoa-Britanniaa, vaikka sympatiat nykyisen asuinpaikkani kansan puolellaan onkin. Mutta jokseenkin kuitenkin esihistoriaani kunnioittaen tuntui yllättävän järkyttävältä, kun kyseinen setä epäili viikinkejä, väitti legendaksi. En ihan ymmärtänyt, tarkoittiko hän koko viikinkien olemassaoloa vai sitä, että viikingit rellestivät Mullilla… Joka tapauksessa oli Paulin idea, että minun olisi pitänyt väittää, että isoisoisoisoisoisäni ja koko sukusi olleen viikinkejä – tästä siis ”Knuckles the Viking”. Se koko ukko oli muutenkin melko outo mutta, kun on tehnyt asiakaspalvelutyötä jonkin aikaa, tottuu jos jonkinmoisiin tapauksiin :D
Torstaina saatiin kauden ensimmäinen isompi erä asiakkaita
hotelliin. Hotelli on lähestulkoon täysi. Kyseessä on ryhmä lintubongareita.
Aivan loistavaa sakkia! Ryhmän vetäjä ja matkanjärjestäjä Steve on aivan huippu
tyyppi! http://www.swallowbirding.co.uk/
Jos kiinnostaa lähteä bongaa lintuja! Tämän ryhmän tulon mukana alkoi tosiaan toinen
osa työstäni täällä, johon minut palkattiin: aamuvuorot. Aamiainen tarjoillaan
8-9 välillä aamuisin, joten hommiini kuuluu aamiaistilausten ottaminen ja
tarjoilu, ja aamiaisen jälkeen ruokasalin kuntoon laittaminen ja kattaminen
iltaa varten. Tähän mennessä mennyt ihan kivasti, ei mitään liian vaativaa ja
saa jutella ja höpötellä ryhmän kanssa. Vähän ehkä hidas olen, mutta kyllä se
siitä! (Tai sitten palaute oli lähinnä Joyn huonosta tuulesta riippuva..)
Täällä pystyy antamaan paljon henkilökohtaisempaa palvelua, tykkään! Ja sama iltaisin
oikeastaan, tahti keittiössä ei ole yhtä luja, koska Tony on yksin kokkaamassa,
joten sitä tosiaan ehtii vaihtaa kunnolla sanan tai useammankin asiakkaiden
kanssa, jos siltä tuntuu. Varsinkin, kun asiakkaita ei ole yhtä aikaa kovin
montaa. Loistavaa vaihtelua edelliseen! Minulla on myös aikaa itselle ja
itsestäni huolehtimiseen (jos vain haluan :P). Joykin on jo paremmalla
tuulella, ollaan naurettu jo niin kuin ”normaalisti” ruokapöydässä. Eilen minulla oli aamuvapaa, Paul hoiti Joyn kanssa aamiaisvuoron. Olisi ollut hyvä
mahdollisuus lähteä käymään Ionalla, mutta keli oli kurja: satoi vettäräntäälunta ja tuuli..Eikä tänäänkään ilma näytä olevan yhtään sen parempi. Nukuinkin siis pitkään ja otin rennosti. Iltapäivällä sade taukosi ja aurinko tuli esiin, joten otin siitä ilon irti ja painelin Obin kanssa heti pihalle!
Ryhmä lähti tänään aamulla, ja touhotimme kunnolla saadaksemme hotellin kaikki huoneet siivottua uusia varten: lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto, imurointi ymym.. Tänään olemme myös illan kiinni, joten päivän saa ottaa aika rennosti. Joskus on vain kuulemma päätettävä sellainen päivä, jotta saa ladattua itse kukin akkuja. Tony
varsinkin, koska muuten hän työskentelisi 24/7, vaikka toki yrittäjät
periaatteessa niin tekeekin. Perjantaista alkaen saadaan taas hotelliin lisää
asiakkaita ja siitä eteenpäin niitä taitaa ollakin hotellissa koko ajan
pitkälle kesään saakka!
Mitään sen kummallisempaa ei taida olla menneellä viikolla
tapahtunut, katsellaan mitä nyt alkaneella viikolla keksitään! Vappu taitaa jäädä tänä vuonna väliin, sillä sitä ei erityisemmin täällä juhlita. Ainakaan 1.5. Ensi maanantai on Bank Holiday eli pyhäpäivä, liittyen kyllä samaan kuin meidän vappu. Keltit juhli kevättä, Beltanea, vähän riehakkaammin, mutta taitaa mennä sekin työn merkeissä tällä kertaa. http://en.wikipedia.org/wiki/Beltane . Tuossa vähän lisää aiheesta jos haluaa lukea.


Pitäisköhän sun kaivaa esille kuoromatkakuvat eräistä herrasmiehistä viikinkikypärät päässä? Saisit tarinoillesi vielä lisää pohjaa ;)
VastaaPoista