No mutta mennäkseni niihin jännittävämpiin aiheisiin! Hetkonen.. mitäs sitä onkaan tullut tehtyä.. Aika juoksee niin nopeasti, että ei itse meinaa pysyä omissa tekemisissään perässä! Mutta, melkolailla tasan kuukausi ja sitten Hilla kohti kotia. Niin kovin haipakkaa mennyt tämä aika, mutta jokaisen päivän ja hetken ja tunteen arvoista se on kyllä ollut! Once an Erasmus, always an Erasmus.
Näinhän se on enempi tai vähempi tainnut mennä. Ehkä enempi! :D
http://www.youtube.com/watch?v=r356paCUZBk
Ja tähän teidän tulee sitten varautua, hyvät ystävät:
http://www.youtube.com/watch?v=aCsbo8j_HDI&feature=fvwrel
Onneksi täällä on tavannut myös uusia suomalaisia niin että, Hannaa lainatakseni, voi sitten välillä käydä hakemassa vertaistukea, jos ja kun alkaa liikaa ahdistaa.
Noh, joka tapauksessa. Nämä pari viikonloppua on mennyt biletunnelmissa, yllättäen ;)
Perjantaina 20.4. oli tiedossa International Students' Ball yhdessä kuppilassa, joten järkättiin ensin etkot meillä ja sitten paineltiin keskustaan. Noo.. ne juhlat eivät olleet mitkään kovin kummoiset :D vaihdettiinkin paikkaa aika nopsaan, mikä oli oikein hyvä ratkaisu, sillä saatiin tanssia oikein reippaasti ainakin parin tunnin ajan ja sitten taksilla kotio. Lauantai päivä meni opiskelun merkeissä (!). Meillä on yksi yhteinen projekti noiden muiden matkailun alan Erasmusten kanssa, ja se piti palauttaa viime viikolla niin lauantai ja sunnuntai hurahtivat sen merkeissä. Lauantai-iltana oli yksi suomalainen vaihtari järjestänyt MacGyver- juomapeli-illan. Ideanahan siis oli juoda aina kun a) MacGyver keksi jotain, b) MacGyver selitti mitä oli tekemässä, c) joku sanoi "MacGyver", d) jokin räjähti, e) MacGyver otti linkkuveitsen esiin, f) MacGyver koski takatukkaansa.. jne. Ja tätä peliä oli tarkoitus pelata koko 1. tuotankokausi. Eli lähestulkoon koko ajan juotiin. No itse en mennyt ihan sääntöjen mukaan eikä minulla ollut mukanakaan kuin 2 tölkkiä. MacGyveriä oli kyllä ihan huippua katsella monen vuoden jälkeen!!
Sunnuntai meni myös kouluhommien parissa, mutta illalla oli aikaa tehdä tyttöporukalla nachoja! Oli muuten parhaat nachot ikinä! Amarillon nachot on hyviä, mutta nämä, nämä ne vasta herkkua olivat! Siihen tuli vaikka ja mitä ja vaikka kuinka paljon! Oli kyllä vähän täysi olo sen jälkeen, eikä kyllä ihan vähää.. :D tilaa oli kuitenkin vielä yhdelle tuopposelle paikallisessa McCarthy's: ssä.
Seuraavalla viikolla, eli viime viikolla ei tapahtunut oikeastaan mitään kovin jännää.. Koulua vain, eikä se täällä ole mitenkään erityisen jännittävää. Tosin, yhden opettajan kohdalla ei koskaan tiedä, kuinka myöhässä hän tulee niin sitä voi aina vähän veikkailla. Maanantaina saatiin Maria Paolan leipomaa kakkua illalla ja katseltiin George Clooneyn Batman- leffa telkkarista. Torstai-iltana käytiin heittelemässä tikkaa McCarthy'sissä, kun Hanna ja minä oltiin molemmat saatu esseemme valmiiksi (palautus oli perjantaina).
![]() |
| Nachojen jälkeinen ähky :D |
Aah, vihdoinkin taas PERJANTAI!! Iltapäivä meni iloisesti shoppailun merkeissä :) Illaksi oltiin suunniteltu, että osallistutaan Marian, Hannan ja Nicholen kanssa meidän ensimmäiseen Pub Crawliin! Eli siis tarkoitus oli kiertää 4 eri pubia ja jokaisessa rannekkeen hinnalla sai yhden shotin ja pääsi ilmaiseksi sisään yökerhoon, johon tämä pub crawl sitten loppui. Mutta koska me emme olleet aiemmin olleet, saimme rannekkeetkin ilmaiseksi. Tämähän tarkoitti siis ainakin 25-30 euron säästöä!!! Ideahan oli, että pubeissa juodaan muutakin kuin vain se yksi shotti, siksi sitä kutsutaan Pub Crawlksi eli Pubi Konttaukseksi... No, koska itse en ollut suunnitellut juovani muuta, sillä lauantaina oli pitkä päivä edessä, niin pub crawl oli vähän pettymys. Jokaisessa pubissa oleskeltiin tunti ja lähtiessä saimme shotit. Meille tämä tarkoitti, että tunnin odottelua ennen luvattua shottia. Neljän pubin jälkeen kello oli jo päälle puolenyön, joten päätin, etten lähde enää yökerhoon, kun en kuitenkaan ollut tanssituulella silloin. Otin taksin ja painelin kotio nukkumaan. Noo... ei mennyt niin helposti se. Kun pääsin meidän rakennuksen ovelle, en saanut sitä avainkortilla auki!! Totesin, että noniin, tänne jäädytään. Oli meinaan harvinaisen kylmä yö. Viime viikot on muutenkin olleet aika sateiset ja kylmät ja kurjat :( Minäpä sitten soitin wardenille, eli täällä se tarkoittaa opiskelijaa, joka myös asuu Parchment Squarella ja vastaa juurikin tämänlaisista ongelmatilanteista, kun muuta henkilökuntaa ei ole paikalla. No, menimme toimistoon päivittämään minulle upouuden kortin. Eipä toiminut sekään. Uusi soitto wardenille. Yritti päästää minut omalla "yleisavaimella" sisään. Ei onnistunut tämäkään. Soitto kaverille, joka asuu samassa rakennuksessa; puhelinvastaaja, ranskaksi. Kolmas soitto wardenille. Tällä kertaa tyttö tuli miespuoleisen wardenin kanssa, joka näytti vähän lihasvoimaa ovelle ja pääsin sisään. Jännitysmomentteja keskellä yötä! Ainakaan ei satanut...
Lauantai meni sitten myös aika nopealla aikataululla: aamupäivästä teimme yhden kaverin kanssa toista ryhmätyötä parin tunnin ajan. Sitten kiireellä kauppaan yhden toisen kaverin autokyydillä. Vieläkään ei ole selvinny miksi ranskalaiset ovat aina myöhässä.. No, tämä kaveri oli, ja minulla meinasi mennä hermo, koska olin aika pitkälti aikatauluttanut päivän. Kiireellä kauppaan ja kärry täyteen tavaraa, sillä samaan ostoskertaan tuli illan pizzatäytteet sekä sunnuntain picnic- tarvikkeet. Kiireellä kotiin ja suihkuun ennen kuin tytöt tulisivat meille leipomaan pizzaa, jota oli tarkoitus syödäkin ennen yhden kaverin synttäribileisiin menoa. Maria, meidän ihastuttava italialaisystävämme, oli leiponut pizzapohjan. Hän katseli osittain huvittuneena, osittain järkyttyneenä sitä mitä me pizzoihimme laitoimme :D mutta hyvää tuli!! Ollaan täällä ollessa tehty aika paljon kaikennäköistä ruokaa yhdessä, ihan mahtavaa! Yhtenä päivänä saimme syödä Marian tekemää tiramisua. Sekin oli nannaa! Maria leipoo tosi paljon, mikä on meidän kannalta sekä hyvä että huono juttu :D Söimme pizzat ja vielä jälkkäriksi Ammin leipomaa juustokakkua. Kyllä oli herkkuillallinen! Lopulta pääsimme lähtemään juhliinkin. Ne alkoivat puoli kahdeksan, me olimme paikalla juuri ennen 10. Ei kauhian pahasti myöhässä.. Juhlat olivat jo hyvässä käynnissä eli sekaan vaan! Poliisikin muisti meitä juhlijoita käymällä kahdesti. Hauskaahan tässä on se, että Suomessa jos poliisi tulee ovelle, juhlat on kerrasta poikki. Täällä? Käski vain pitää pienempää ääntä pihalla ollessa. Brianin, siis synttärisankarin, naapuri on kuulemma vähän herkkä... Puoli kahden aikaan yöllä hipsin sitten kotiin nukkumaan. Sisälle päästyäni, tällä kertaa ovi toimi, mutta vasta useamman yrityksen jälkeen, löysin Hannan keittiöstä valmistamassa perunasalaattia sunnuntain Vappu piknikkiä varten.
(Jottei päivä olisi sujunut ilman kömmähdyksiä, jouduin soittamaan wardenille uudelleen lauantai päivällä, kun en saanut oveani auki upouudella avaimellani. Hämmentävintä oli, että avain ei tällä kertaa toiminut edes asunnon oveen! Noo, uusi soitto wardenille. Kun tämä sitten ajoi kortin toimiston koneella päivittääkseen sen selvisi, ettei kyseessä edes ollut minun korttini vaan Marian kortti!! Kortit olivat vaihtuneet Marian käydessä ulkona tupakalla! Oli lievästi sellainen tyhmähkö olo seisoa siinä wardenin edessä :D )
| Munkkitaikina ja costarican kastike valmistumassa! |
Meillä oli oikea vapun tunnelma, ihmiset söi ja nauroi ja jutteli ja leikki ilmapalloilla! Ihan mieletöntä! Saatiin isot kehut ja kiitoksetkin toki :) On nautinto kokata ja laittaa kavereille Suomessa ja järjestää juttuja, mutta ne ovat tuttua juttua teille siellä ja maut ovat tuttuja. Näille ihmisille kun tekee ruokaa, se kiitos on vielä merkityksellisempi ja on vielä nautinnollisempaa nähdä, kun ihmiset tykkäävät itselaittamista herkuista; se on jo suuri kiitos itsessään! Ja se fiilis on niin mahtava! (Tuossa jälkimmäisessä Youtube- videossa osuu niin moni juttu kohdalleen!) Kaikki ihmettelivät, kuinka osataan tehdä esim. simaa ja munkkeja itse. Meidän 4H- sima (Hillan ja Hannan Helvetin Hyvä sima) oli suksee! :D Mietittiin Hannan kanssa siinä aamupäivällä leipoessamme, että mitä jos me ei oltais tultu toimeen? Olis tästäkin reissusta jäänyt paljon hyvää kokematta, mm. tämä Vappu picnic, tai ainakin se olisi ollut HYVIN erilainen.
| Simat pulloissa odottamassa juhlijoita! |
| Ehkä kolmannes munkeista jäljellä! |
Mutta, ihastuttavaa Vappua sinne teille Pohjolaan rakkaat ihmiset! Ottakaa ihana toukokuu vastaan iloiten auringosta, herkuista ja toistenne seurasta antaumuksella ja nautinnolla! Vappu, niinkuin mikä tahansa muukin päivä on juuri niin spesiaali kuin siitä itse teette!! Terkkusin MINÄ!
| Saman verran munkkeja jo varmaan paistettu kuin on paistamatta! |
Torstaina tulee minun rakkaat sisarukseni käymään täällä Vihreällä Saarella ja me seikkaillaan muutama päivä yhdessä. Lisää tarinaa sitten sen jälkeen :)

