keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

KESÄ(kuu)!

Jestas, kuinka aika juoksee niin nopeasti! Kesäkausi on nyt oikein kunnolla startannut ja kiirettä on ollut! Päivät vaan kuluvat... Kesäkuu on jo puolessa ja juhannus on aivan nurkan takana. Ei sillä, sitähän ei täällä kovastikaan juhlita, joten se menee töiden merkeissä. 

Hotellissa on jatkuvasti asiakkaita ja illat ovat ravintolassa olleet melko kiireiset tämän viimeisen viikon tai pari. Viime viikon alku oli kuitenkin rauhallinen ja säät olivat suosiolliset, joten sain mahdollisuuden viettää päivän Iona- saarella. Hotellissa ei ollut asiakkaita, joten sain aamun vapaaksi, mikä mahdollisti tämän aurinkoisen ekskursion. Ja kyllä nautin! Minulla oli usea tunti aikaa vain pyöriä ja katsella ja fiilistellä. Kävin kapuamassa saaren korkeimmalle kohdalle (ehkä) ja onnistuin tottakai saamaan tennarini ja sukkani läpimäriksi. Olin ollut saarella tunnin. Vierailin saaren kuuluisassa luostarissa ja nautin lounaan rantaravintolan terassilla auringonpaisteessa. Kuivatellen jalkojani :D kaikin puolin nautinnollinen vapaapäivä ja saavuin energisenä takaisin hotellille ja iltavuoroon. Tavallaan poden huonoa omaatuntoa, että sain nauttia niinkin ihanasta päivästä, kun muut ahertivat hotellilla. Toisaalta, tämä ei ole minun hotellini. Soisin heille kaikille vapaapäivän, Paulille varsinkin. Onkin useampaan otteeseen jo sanonut, että kaipaa päivän poissa hotellilta. Tänään hän kuitenkin sai edes pienen hengähdystauon, kun lähti Obin ja minun kanssa kävelylle katsomaan hylättyä Pennyghaelin kartanoa.

Se on kyllä aivan mahtava rakennus! Jos olisi muutama miljoona ylimääräistä, ostaisin sen heti ja pistäisin kuntoon! Perustaisin sen hotellin ;) Kyseisessä talossa on kuulemma useita vuosia sitten, vuosikymmen tai pari takaperin asunut itse Phil Collins Genesis- yhtyeineen. Ehkä kirjoitan vähän erilaisen fanikirjeen ja pyydän rahoitusta :D nostalgian vuoksi. Eikös "genesis" tarkoita jotain alkua tai syntyä tms? Anyways, se rakennus on todella mahtava ja sen puutarha myös, on sääli, että sen on annettu rapistua.

Otin itselleni työn ulkopuolisen projektin ja päätin auttaa pihahommissa. Paulilla on kädet täynnä hommia puutarhassa, joten hän kainosti pyysi apua. Ja siis vain, jos minulle tulee tylsää! No, minäpä otin itselleni tehtäväksi puutarhakalusteiden lakkaamisen. En siksi, että minulla olisi tylsää, minulta löytyy pino kirjoja, joita voisin lukea päivisin vaan, koska halusin auttaa. Tuntuu oudolta, kun kaikki muut ahertaa ympärillä ja itse vain istun lukemassa. Nyt olen saanut ruskettaa itseäni aurinkoisella pihalla maalatessani ja tunnen olevani hyödyllinen, joten täydellinen win-win!

Mitään muuta ei tämän melkein kuukauden aikana olekaan sitten oikeastaan tapahtunut :D Elämä menee eteenpäin päivä kerrallaan. Heinäkuussa olemme kiinni useamman päivän, joten ehkäpä ehdittäisiin tekemään jotain kivaa yhdessä Paulin, Jamesin ja Sandran kanssa! Suunnittelen myös yöreissua Glasgow:hon. Who knows! :)



Olen myös päättänyt jättää valokuvien lataamisen pois kokonaan ja yritän saada aikaiseksi julkisen kansion facebookiin, josta voi nähdä elämääni Pennyghaelissa kuvina :)