Jestas, kuinka aika juoksee niin
nopeasti! Kesäkausi on nyt oikein kunnolla startannut ja kiirettä on ollut!
Päivät vaan kuluvat... Kesäkuu on jo puolessa ja juhannus on aivan nurkan
takana. Ei sillä, sitähän ei täällä kovastikaan juhlita, joten se menee töiden
merkeissä.
Hotellissa on jatkuvasti asiakkaita
ja illat ovat ravintolassa olleet melko kiireiset tämän viimeisen viikon tai
pari. Viime viikon alku oli kuitenkin rauhallinen ja säät olivat suosiolliset,
joten sain mahdollisuuden viettää päivän Iona- saarella. Hotellissa ei ollut
asiakkaita, joten sain aamun vapaaksi, mikä mahdollisti tämän aurinkoisen
ekskursion. Ja kyllä nautin! Minulla oli usea tunti aikaa vain pyöriä ja
katsella ja fiilistellä. Kävin kapuamassa saaren korkeimmalle kohdalle (ehkä)
ja onnistuin tottakai saamaan tennarini ja sukkani läpimäriksi. Olin ollut
saarella tunnin. Vierailin saaren kuuluisassa luostarissa ja nautin lounaan
rantaravintolan terassilla auringonpaisteessa. Kuivatellen jalkojani :D kaikin
puolin nautinnollinen vapaapäivä ja saavuin energisenä takaisin hotellille ja
iltavuoroon. Tavallaan poden huonoa omaatuntoa, että sain nauttia niinkin
ihanasta päivästä, kun muut ahertivat hotellilla. Toisaalta, tämä ei ole minun
hotellini. Soisin heille kaikille vapaapäivän, Paulille varsinkin. Onkin
useampaan otteeseen jo sanonut, että kaipaa päivän poissa hotellilta. Tänään
hän kuitenkin sai edes pienen hengähdystauon, kun lähti Obin ja minun kanssa
kävelylle katsomaan hylättyä Pennyghaelin kartanoa.
Se on kyllä aivan mahtava rakennus!
Jos olisi muutama miljoona ylimääräistä, ostaisin sen heti ja pistäisin
kuntoon! Perustaisin sen hotellin ;) Kyseisessä talossa on kuulemma useita
vuosia sitten, vuosikymmen tai pari takaperin asunut itse Phil Collins Genesis-
yhtyeineen. Ehkä kirjoitan vähän erilaisen fanikirjeen ja pyydän rahoitusta :D
nostalgian vuoksi. Eikös "genesis" tarkoita jotain alkua tai syntyä
tms? Anyways, se rakennus on todella mahtava ja sen puutarha myös, on sääli,
että sen on annettu rapistua.
Otin itselleni työn ulkopuolisen
projektin ja päätin auttaa pihahommissa. Paulilla on kädet täynnä hommia
puutarhassa, joten hän kainosti pyysi apua. Ja siis vain, jos minulle tulee
tylsää! No, minäpä otin itselleni tehtäväksi puutarhakalusteiden lakkaamisen.
En siksi, että minulla olisi tylsää, minulta löytyy pino kirjoja, joita voisin
lukea päivisin vaan, koska halusin auttaa. Tuntuu oudolta, kun kaikki muut ahertaa ympärillä ja itse vain istun lukemassa. Nyt olen saanut ruskettaa
itseäni aurinkoisella pihalla maalatessani ja tunnen olevani hyödyllinen, joten
täydellinen win-win!
Mitään muuta ei tämän melkein
kuukauden aikana olekaan sitten oikeastaan tapahtunut :D Elämä menee eteenpäin
päivä kerrallaan. Heinäkuussa olemme kiinni useamman päivän, joten ehkäpä ehdittäisiin tekemään jotain kivaa
yhdessä Paulin, Jamesin ja Sandran kanssa! Suunnittelen myös yöreissua
Glasgow:hon. Who knows! :)
Olen myös päättänyt jättää
valokuvien lataamisen pois kokonaan ja yritän saada aikaiseksi julkisen kansion
facebookiin, josta voi nähdä elämääni Pennyghaelissa kuvina :)