Ohoops, vierähtänyt taas tovi näköjään :D en vain millään
tunnu saavan itseäni istahtamaan alas ja kirjoittamaan tätä blogia.. Vaikka
minulla on useampi tunti aikaa päivisin, niin ei. No nyt on sateisia päiviä
ollut muutama, joten nyt on se hetki! Päivän rutiiniin kuuluu, että tähän
aikaan olisin Obin kanssa ulkona lenkillä, mutta sateen takia en viitsi lähteä…
Ei sillä, kyllähän minulta löytyy vedenpitävät vaatteet ja kumpparit, mutta
märästä koirasta ei niin pidetä. Olen myös nyt heinäkuun aikana sivistänyt
itseäni Marvel- elokuvilla, joita Paul on minulle lainannut. Marvel on ilmeisesti
hänelle kovasti lähellä sydäntä, puhtaasta järkytyksestä päätellen, joka on
hänen kasvoillaan paistanut, kun olen sanonut, etten ole nähnyt sitä tai tätä
elokuvaa :D noh, nyt on sitten Iron Manit ja Captain Amerikat ja Hulkit ja
Thorit ja Wolverinet ja Spidermanit ym. vinossa pinossa pöydällä odottamassa
katsomista. Siinä toinen syy, miksi en ole vaivautunut avaamaan konetta.
Ajoittaisten nettiyhteysongelmien lisäksi.
Heinäkuu on siis lähes ollut ja mennyt jo, ja syksy koputtaa
kohta ovella, mikä tarkoittaa sitä, että kauden huippu on jo ohitettu ja tästä
lähtee hiljenemään. Reilu 70 päivää hotellin sulkemiseen talveksi (Paulilla on ”aamukampa”).
Olimme tosiaan kiinni viisi päivää heinäkuun puolessa
välissä. Joy, Tony ja Paul lähtivät ensimmäisenä iltana Tobermoryyn syömään
jättäen minut tällä kertaa kotiin. Pääsin siis käymään kylätalon kemuissa;
Italian Night:ssa. Proseccoa ja pastaa tuli herkuteltua riittämiin ja oli tosi
kivaa! Jos kyseistä tapahtumaa ei olisi ollut, olisin varmaankin päässyt
mukaan, mutta vaikka pidänkin kaikista, niin veikkaan, että näin oli parempi ja
minulla oli hauskempaa. Ja tuli heille halvemmaksi :P
Seuraavana päivänä pyrin päihittämään edellisillan
väsymyksen ja Prosecco- pöhnän siivoamalla huoneen, pesemällä koneellisen
pyykkiä ja käymällä parin tunnin kävelyllä kukkulan harjalla. Harmitti, että unohdin
kännykän huoneeseeni, en saanut otettua kuvia! En ole myöskään saanut luotua
sitä kuvakansiota Facebookiin, koska netti on niin hidas, ettei se jaksa ladata
kuvia varsinkaan niin montaa kuin minulla olisi ladattavana. Jostain syystä
myöskään en saa ladattua niitä One Drivesta Facebookiin, joten minulta loppui
kärsivällisyys ja teen sen kansion sitten ehkä lokakuussa! :D
Maanantaina 13.7. meikäläinen jaksoi könytä ylös aikaisin
ehtiäkseni klo 7 bussiin ja aamulauttaan Obaniin, josta hyppäsin junaan ja
matkasin kohti Glasgowta päiväksi ja yhdeksi yöksi vanhan lukiokaverin luo.
Olikin aivan mainio päivä! Vaikka satelikin ja suurimmaksi osin päivä kului
kauppoja kierrellen etsien minulle uusia työpaitoja. Illalla suuntasimme
syömään kivaan ja tunnelmalliseen ravintolaan ja oli kyllä niin herkkua! Kunnon
pihvi ja lisää proseccoa :D hauskinta oli, että sai istua semivilkkaassa
ravintolassa ihmisten keskellä puhuen suomea. Ja höpötettäväähän riitti, mikä
oli aivan mahtavaa! Aika vain meni siivillä ja huomaamatta se oli melkein 11
illalla, joten suuntasimme Emmin tietämään kivaan cocktail-baariin. Sekin oli
sulkemassa pian oviaan, mutta ehdimme juoda yhdet. Minun oli erityisen jännä,
jokin Violet- systeemi! En ole ihan varma oliko se hyvää vai pahaa :D sitten
olikin aika suunnata kohti kotia ja nukkumaan! Täytyy kyllä sanoa, että
kaupungissa on puolensa ja oli oikein virkistävää päästä käymään lähellä
palveluita ja kahvilassa jne. Ei sillä, nautin kyllä Pennyghaelin
syrjäisyydestä, mutta myönnettävä on, että jos Paul ja minä emme tulisi hyvin
juttuun, enkä olisi saanut häneltä leffoja lainaan niin voi olla, että täällä
olisi jokseenkin vähän tekemistä… :D
Tiistaina suuntasin puolilta päivin junalla takaisin
Obaniin, jossa vietin illan, yön ja lähes koko seuraavan päivän. Sekin oli
varsin nautinnollista. Ja kyllä, olin yksin Obanissa sen vuorokauden, mutta se
oli todella jees! Oban on niin pieni kaupunki, että sen pystyy tutkimaan läpi
kävellen, joten pärjäsin omillani, kun jo tunnen kylän. Glasgow:ssa en olisi
halunnut olla yksin. Obanissa kävinkin tiistaina ensin hierojalla, mani- ja
pedikyyrissä. Aivan innoissani olin, mutta kyseiset palvelut osoittautuivat
huonoimmiksi, joissa olen ollut :D hei hei 100€.. Hieronta oli lähinnä sivelyä,
pedi- ja manikyyri olivat erittäin puutteelliset ja huonosti toteutettu. Mutta
nainen, joka tämän kaiken teki, oli mukava ja juteltiin niitä näitä.
Asiakaspalvelussa ei siis sinällään ollut mitään vikaa, mutta täytyy myöntää
etten ehkä enää mene kyseiseen salonkiin. Tämän jälkeen checkasin itseni sisään
B&B:hen. Aika kämänen mesta, mutta hintaluokassaan ihan OK, ja aamiainen
oli hyvä. Loppuilta olikin sitten parempi: mainio ateria kivassa ravintolassa,
jonka jälkeen Magic Mike XXL! Näiden jälkeen olinkin jo kypsää kauraa
nukkumaan, joten suuntasin öisen Obanin halki takaisin majapaikkaani.
Aamulla aamiaisen jälkeen checkasin itseni ulos ja suuntasin
kohti Obanin viskitislaamoa. Minun mielestäni tislaamovierailu maistiaisineen
ennen klo 11 on ihan jees :D ja täytyy kyllä sanoa, että oli tosi huippu
kierros! Opin enemmän viskin valmistamisesta, ja viskeistä ylipäänsä jonkin
verran enemmän, mikä auttaa työssä täällä. Ja varmaan muuallakin. Tislaamon
jälkeen vaelsin kohti Dunollien museota ja linnan raunioita. Ei ollut ihan niin
vaikuttava kuin olin kuvitellut… Mutta ainakaan ei satanut. Ehkäpä luontopolut, jotka kulkevat läpi peltojen ja laitumien ovat kivemmat, joten ehkäpä menen vielä jossain vaiheessa niille seikkailemaan :) Pikaisen
museovierailun jälkeen talsin takaisin keskustaan, jossa nautin lounaan ja
huomasin, että kello alkaa olla jo sen verran, että oli pakko suunnata kohti
Tescoa, jos halusin rauhassa käydä siellä ennen lautan lähtöä takaisin
Mullille. McCaig's Tower jäi siis vielä seuraavaan kertaan. Perillä Pennyghaelissa paistoi aurinko ja ilta oli oikein kaunis, joten
kävinkin vielä kävelyllä moikattuani ensin Paulin ja annettuani hänelle hänen
tilaamansa viskipullon. Olin ensin toivonut, että menisimme Fionnphortiin
pubiin Music Night:iin. Olin puhunut siitä Jamesille ja Sandrallekin, ja James
sanoi, että olisi menossa. No, kävipä kuitenkin niin, että Jamesille tuli muuta
menoa ja Paul oli liian väsynyt, joten Music Night jäi vielä näkemättä.
Tavallaan ihan hyvä, olin aika puhki reissusta ja suuntasinkin aikaisin
nukkumaan.
Reissusta on nyt se pari viikkoa ja nämä pari viikkoa onkin
kulunut tavalliseen tapaan töissä ja koiran kanssa lenkillä ja leffoja
katsellessa. Suurin osa näistä kahdesta viikosta on ollut sateista, mikä on
tylsää, mutta asialle ei voi mitään. Nyt näyttää siltä, että sade olisi ainakin
hetkellisesti lakannut, joten voisin ehkä suunnata Obin kanssa pikaiselle
lenkille. Alkukesästä innostuin hölkkäämään, mutta nyt se on myös jäänyt kun en
kuitenkaan ole asialle niin omistautunut, että haluaisin vesisateeseen
hölkkäilemään.
Ehkä saan vielä kerran tai pari ainakin kirjoitettua ennen
kuin tarvitsee jättää Pennyghael ja suunnata uusiin tuuliin. Mitä ne sitten
lienevätkään. Mukavaa viikkoa!