tiistai 28. heinäkuuta 2015

Marvel(lous) July

Ohoops, vierähtänyt taas tovi näköjään :D en vain millään tunnu saavan itseäni istahtamaan alas ja kirjoittamaan tätä blogia.. Vaikka minulla on useampi tunti aikaa päivisin, niin ei. No nyt on sateisia päiviä ollut muutama, joten nyt on se hetki! Päivän rutiiniin kuuluu, että tähän aikaan olisin Obin kanssa ulkona lenkillä, mutta sateen takia en viitsi lähteä… Ei sillä, kyllähän minulta löytyy vedenpitävät vaatteet ja kumpparit, mutta märästä koirasta ei niin pidetä. Olen myös nyt heinäkuun aikana sivistänyt itseäni Marvel- elokuvilla, joita Paul on minulle lainannut. Marvel on ilmeisesti hänelle kovasti lähellä sydäntä, puhtaasta järkytyksestä päätellen, joka on hänen kasvoillaan paistanut, kun olen sanonut, etten ole nähnyt sitä tai tätä elokuvaa :D noh, nyt on sitten Iron Manit ja Captain Amerikat ja Hulkit ja Thorit ja Wolverinet ja Spidermanit ym. vinossa pinossa pöydällä odottamassa katsomista. Siinä toinen syy, miksi en ole vaivautunut avaamaan konetta. Ajoittaisten nettiyhteysongelmien lisäksi.

Heinäkuu on siis lähes ollut ja mennyt jo, ja syksy koputtaa kohta ovella, mikä tarkoittaa sitä, että kauden huippu on jo ohitettu ja tästä lähtee hiljenemään. Reilu 70 päivää hotellin sulkemiseen talveksi (Paulilla on ”aamukampa”).
Olimme tosiaan kiinni viisi päivää heinäkuun puolessa välissä. Joy, Tony ja Paul lähtivät ensimmäisenä iltana Tobermoryyn syömään jättäen minut tällä kertaa kotiin. Pääsin siis käymään kylätalon kemuissa; Italian Night:ssa. Proseccoa ja pastaa tuli herkuteltua riittämiin ja oli tosi kivaa! Jos kyseistä tapahtumaa ei olisi ollut, olisin varmaankin päässyt mukaan, mutta vaikka pidänkin kaikista, niin veikkaan, että näin oli parempi ja minulla oli hauskempaa. Ja tuli heille halvemmaksi :P
Seuraavana päivänä pyrin päihittämään edellisillan väsymyksen ja Prosecco- pöhnän siivoamalla huoneen, pesemällä koneellisen pyykkiä ja käymällä parin tunnin kävelyllä kukkulan harjalla. Harmitti, että unohdin kännykän huoneeseeni, en saanut otettua kuvia! En ole myöskään saanut luotua sitä kuvakansiota Facebookiin, koska netti on niin hidas, ettei se jaksa ladata kuvia varsinkaan niin montaa kuin minulla olisi ladattavana. Jostain syystä myöskään en saa ladattua niitä One Drivesta Facebookiin, joten minulta loppui kärsivällisyys ja teen sen kansion sitten ehkä lokakuussa! :D

Maanantaina 13.7. meikäläinen jaksoi könytä ylös aikaisin ehtiäkseni klo 7 bussiin ja aamulauttaan Obaniin, josta hyppäsin junaan ja matkasin kohti Glasgowta päiväksi ja yhdeksi yöksi vanhan lukiokaverin luo. Olikin aivan mainio päivä! Vaikka satelikin ja suurimmaksi osin päivä kului kauppoja kierrellen etsien minulle uusia työpaitoja. Illalla suuntasimme syömään kivaan ja tunnelmalliseen ravintolaan ja oli kyllä niin herkkua! Kunnon pihvi ja lisää proseccoa :D hauskinta oli, että sai istua semivilkkaassa ravintolassa ihmisten keskellä puhuen suomea. Ja höpötettäväähän riitti, mikä oli aivan mahtavaa! Aika vain meni siivillä ja huomaamatta se oli melkein 11 illalla, joten suuntasimme Emmin tietämään kivaan cocktail-baariin. Sekin oli sulkemassa pian oviaan, mutta ehdimme juoda yhdet. Minun oli erityisen jännä, jokin Violet- systeemi! En ole ihan varma oliko se hyvää vai pahaa :D sitten olikin aika suunnata kohti kotia ja nukkumaan! Täytyy kyllä sanoa, että kaupungissa on puolensa ja oli oikein virkistävää päästä käymään lähellä palveluita ja kahvilassa jne. Ei sillä, nautin kyllä Pennyghaelin syrjäisyydestä, mutta myönnettävä on, että jos Paul ja minä emme tulisi hyvin juttuun, enkä olisi saanut häneltä leffoja lainaan niin voi olla, että täällä olisi jokseenkin vähän tekemistä… :D

Tiistaina suuntasin puolilta päivin junalla takaisin Obaniin, jossa vietin illan, yön ja lähes koko seuraavan päivän. Sekin oli varsin nautinnollista. Ja kyllä, olin yksin Obanissa sen vuorokauden, mutta se oli todella jees! Oban on niin pieni kaupunki, että sen pystyy tutkimaan läpi kävellen, joten pärjäsin omillani, kun jo tunnen kylän. Glasgow:ssa en olisi halunnut olla yksin. Obanissa kävinkin tiistaina ensin hierojalla, mani- ja pedikyyrissä. Aivan innoissani olin, mutta kyseiset palvelut osoittautuivat huonoimmiksi, joissa olen ollut :D hei hei 100€.. Hieronta oli lähinnä sivelyä, pedi- ja manikyyri olivat erittäin puutteelliset ja huonosti toteutettu. Mutta nainen, joka tämän kaiken teki, oli mukava ja juteltiin niitä näitä. Asiakaspalvelussa ei siis sinällään ollut mitään vikaa, mutta täytyy myöntää etten ehkä enää mene kyseiseen salonkiin. Tämän jälkeen checkasin itseni sisään B&B:hen. Aika kämänen mesta, mutta hintaluokassaan ihan OK, ja aamiainen oli hyvä. Loppuilta olikin sitten parempi: mainio ateria kivassa ravintolassa, jonka jälkeen Magic Mike XXL! Näiden jälkeen olinkin jo kypsää kauraa nukkumaan, joten suuntasin öisen Obanin halki takaisin majapaikkaani.

Aamulla aamiaisen jälkeen checkasin itseni ulos ja suuntasin kohti Obanin viskitislaamoa. Minun mielestäni tislaamovierailu maistiaisineen ennen klo 11 on ihan jees :D ja täytyy kyllä sanoa, että oli tosi huippu kierros! Opin enemmän viskin valmistamisesta, ja viskeistä ylipäänsä jonkin verran enemmän, mikä auttaa työssä täällä. Ja varmaan muuallakin. Tislaamon jälkeen vaelsin kohti Dunollien museota ja linnan raunioita. Ei ollut ihan niin vaikuttava kuin olin kuvitellut… Mutta ainakaan ei satanut. Ehkäpä luontopolut, jotka kulkevat läpi peltojen ja laitumien ovat kivemmat, joten ehkäpä menen vielä jossain vaiheessa niille seikkailemaan :) Pikaisen museovierailun jälkeen talsin takaisin keskustaan, jossa nautin lounaan ja huomasin, että kello alkaa olla jo sen verran, että oli pakko suunnata kohti Tescoa, jos halusin rauhassa käydä siellä ennen lautan lähtöä takaisin Mullille. McCaig's Tower jäi siis vielä seuraavaan kertaan. Perillä Pennyghaelissa paistoi aurinko ja ilta oli oikein kaunis, joten kävinkin vielä kävelyllä moikattuani ensin Paulin ja annettuani hänelle hänen tilaamansa viskipullon. Olin ensin toivonut, että menisimme Fionnphortiin pubiin Music Night:iin. Olin puhunut siitä Jamesille ja Sandrallekin, ja James sanoi, että olisi menossa. No, kävipä kuitenkin niin, että Jamesille tuli muuta menoa ja Paul oli liian väsynyt, joten Music Night jäi vielä näkemättä. Tavallaan ihan hyvä, olin aika puhki reissusta ja suuntasinkin aikaisin nukkumaan.

Reissusta on nyt se pari viikkoa ja nämä pari viikkoa onkin kulunut tavalliseen tapaan töissä ja koiran kanssa lenkillä ja leffoja katsellessa. Suurin osa näistä kahdesta viikosta on ollut sateista, mikä on tylsää, mutta asialle ei voi mitään. Nyt näyttää siltä, että sade olisi ainakin hetkellisesti lakannut, joten voisin ehkä suunnata Obin kanssa pikaiselle lenkille. Alkukesästä innostuin hölkkäämään, mutta nyt se on myös jäänyt kun en kuitenkaan ole asialle niin omistautunut, että haluaisin vesisateeseen hölkkäilemään.


Ehkä saan vielä kerran tai pari ainakin kirjoitettua ennen kuin tarvitsee jättää Pennyghael ja suunnata uusiin tuuliin. Mitä ne sitten lienevätkään. Mukavaa viikkoa!

sunnuntai 5. heinäkuuta 2015

Puoliväli!

Puolet kaudesta alkaa olla jo takana. Noin puolet on kuitenkin vielä jäljellä. 14 viikkoa siihen, kun hotelli virallisesti sulkee ovensa talvikaudeksi. Minulle se on hieman vähemmän koska, kun hiljenee niin, että he pärjäävät keskenään, on minun työni täällä tehty. Mutta mitä sen jälkeen?

Mull ja Pennyghael ovat tuntuneet niin kotoisilta, etten tahtoisi vielä jättää saarta. Eikä Suomi oikeastaan, ainakaan vielä, erityisemmin kutsu minua takaisin. Tarvitsisi löytää uusi asunto ja työpaikka ja pitäisi keksiä mihin haluaisin asettua. Ja missä asustelisin ennen kuin löydän uuden kämpän.. Ihan liikaa häseltämistä, nyt kun kamat ovat siististi paketissa ja varastossa. Sen osalta olisi siis hyvä hetki jäädä vielä vähän pitemmäksi aikaa maailmalle. Toki ystävien ja perheen näkeminen on mielessä. Syyskuuhun on kuitenkin vielä matkaa, katsotaan mitä tapahtuu. Todennäköisesti kuitenkin matkustelen jonkin verran Skotlannissa ja Englannissa töiden päätyttyä Pennyghaelissa. Mitä tapahtuu sen jälkeen, on vielä kysymysmerkki.

Elämä täällä jatkuu mallillaan. Kesäkuun kiireisimmät ajat ovat takanapäin ja on hiljentynyt mukavasti niin, että pääsin parina päivänä pois hotellin välittömästä läheisyydestä :D Torstaina kävin Mullin ja Ionan "metsänvartijan" Emilyn kanssa The Burg- nimisellä alueella keräämässä roskia ja etsimässä harvinaista koiperhosta, jota esiintyy ainoastaan täällä Ja Ulva- saarella koko UK:ssa. Oli hauska päästä ulos vaikka olikin sumuinen ja sateinen aamu. Päivällä kuitenkin kirkastui ja iltapäivä sekä ilta olivat upean aurinkoiset. Vapaapäivistä mainitaan yleensä aika lyhyellä varoitusajalla: kun saavuin takaisin, ja jouduimme aikatauluttamaan päivän niin, että ehdin ajoissa takaisin, sainkin tietää, että minulla on ilta vapaa. Se tuli yllätyksenä myös Paulille.. Päivällispöydässä minulle sanottiin, että perjantaiaamu olisi myös vapaa, koska aamiaiselle ei ole kuin kaksi henkeä. No, olinkin vähän toivonut sitä, koska tiesin, ettei aamiaisella ole juuri ketään, joten se ei tullut yllätyksenä sinällään. Olin jo suunnitellut, että jos saan sen vapaaksi, lähden käymään Obanissa. Note to self: ensi kerralla, ota se aiempi lautta, vaikka vähän pitempään nukkuminen olisikin kivaa. Obanissa hemmottelin itseäni kampaajalla ja shoppailemalla jonkin verran. Kun alan pakata tavaroitani täällä, saan luovuttaa ison kasan mukana tuomiani vaatteita kirppiksille/hyväntekeväisyyteen, sillä ne ovat käyneet liian isoiksi (jee!!). Tulee kalliiksi tämä laihtuminen, kun tarvitsee ostaa uusia vaatteita. Ei sillä, etteikö se olisi nautinnollista :D

Kesäkuussa meni melkein kolme viikkoa putkeen aamu- ja iltavuoroja ilman, että jompikumpi olisi vapaa, joten palkkanauhakin tulee varmaan olemaan sen oloinen. Se saattaa selittää sen, miksi nyt on ollut muutama aamu niin, että olen ollut vapaalla tai alottanut aika myöhään, ja Paul on ollut töissä. Hänellä oli kesäkuussa nimittäin aika monta myöhäistä aamua, jolloin meni suoraan hotellin muihin töihin pihalle tms. eikä ollut mukana aamuvuoroissa. ...tai sitten olen tehnyt jotain todella pieleen! :D Välillä tuntuu, että kaikki, mitä teen on Joystä väärin tai olen liian hidas tmstms. Noh, huonoja päiviä sattuu meille kaikille, yritän vain päästä hänen huonoista päivistään hammasta purren ylitse. Täällä asutaan niin lähekkäin, että väkisinkin jonkun naama alkaa jossain vaiheessa ärsyttää. Minulla ei olisi ongelmaa sinällään, nautin asua ja elää täällä, mutta jos minun nassuni ärsyttää, en voi sille oikein mitään :D

Ensi lauantaista alkaen olemme tosiaan viisi päivää kiinni. Ehkä tuleva hengähdystauko ressaa, koska on kiva saada kaikki tehtyä niin, ettei tarvitse olla pesemässä lakanoita tai leipomassa koko aikaa, kun olemme kiinni vaan kukin saa todellakin ottaa sen hengähdystauon. Ja ehkä sen jälkeen uusin voimin kohti loppukautta!

Mutta ei tämän enempää tällä kertaa Skotlannin sinisen taivaan alla! Nauttikaa kesästä ihmiset!