keskiviikko 1. helmikuuta 2012

Eka koulupäivä

Kävelyllä tehty löytö.
Kaverukset kävelyllä :)
Sunnuntai meni melko rauhallisissa merkeissä.  Pitkään nukkumisen jälkeen kävimme päiväkävelyllä tutkimassa naapurustoa ja oli tosi kiva lenkki, jonka teimme. Ilta meni meni kirjan parissa rentoutuen. Olimme koko viikonlopun odottaneet, että saisimme jotain tietoa koordinaattoristamme, joka järjestäisi tapaamisen ja sen aikana jakaisi meille lukkarit. No niin ei käynyt, joten sovimme porukalla, että talssimme maanantaiaamuna koululle kysymään, mikä on homman nimi. Kello 10 astuimme koulun ovista sisään ja saimme kuulla, että koordinaattorimme ei olisikaan paikalla koko viikkona. Ensin iski ajatus, että eikö meillä ala koulu vielä tällä viikolla, ei voi olla totta! Käskivät tulla takaisin kahdelta, jolloin heillä olisi tieto, milloin saamme lukkarit. Ei tarvinnut mennä koululle, kun sieltä tuli viesti, että tapaaminen on tiistaina klo 9:00. Saimme siis iltapäivän vapaaksi ja sovimme, että menisimme koulun teatteriin katsomaan elokuvaa. Täällä ilmeisesti joka maanantai on leffailta. Teatteri oli odotettua isompi, valkokangas ja kaikki, mutta jäätävän kylmä :D Elokuva oli Inbetweeners, joka kertoi neljästä koulunsa päättäneestä pojasta, jotka ovat nörttejä tai muuten sosiaalisesti rajoittuneita (sori..) ja päättävät lähteä elämänsä lomalle Kreikan saaristoon juhlimaan. Olihan se ihan hauska pätkä, tietynlaista American Pie- huumoria brittiläisittäin. Myöhemmin illalla lähdimme Erasmus- porukalla katsastamaan sen paikallisen McCarthy's pubin.
Netistä poimittu kuva meidän koulusta(joo en kiipeilly katolle), johon kuuluu vielä useampi rakennuskin. Mun koti on tuolla taustalla, punavalkoinen rakennus vasemmassa laidassa!

Tiistai oli sitten se eka virallinen koulupäivä. Kello 9 raahauduimme koululle, meille viestin laittaneen opettajan toimistolle. Sieltä meidät vietiin toiseen rakennukseen, joka on itse asiassa tuossa yläpuolella olevassa kuvassa oleva vasen kaari. Se on Tourism&Hospitality puolen rakennus. Kaikki tunnit ovat siinä, mikä on tosi jees. Ei tartte lähtee hortoilemaan pitkin kampusta. Löysimme meidän "ohjaavan opettajan", jolta saimme lukkarit. Siihen se helppous sitten jäikin. Saimme käteemme pinkan papereita, joihin oli tulostettu erilaisia lukujärjestyksiä. Niistä meidän piti valita kuusi kurssia ja muodostaa omat lukkarimme. Tehtävä osottautui lähes mahdottomaksi, koska kaikki tunnit tuntuu menevän päällekäin. Vierailimme muutamilla tunneilla ja saimme vähän fiilistä niistä ja sama jatkui tänään. Lukkarikin alkaa olla lähes valmis. Loppuviikosta meidän pitäisi saada tietoa vielä englannin kurssista, joka saattaa sitten mennä sotkemaan koko lukkarin ja pitää alottaa alusta :D Ensimmäistä koulupäivää juhlimme erään irlantilaisen kodissa, jonne hän oli kutsunut kaikki uudet ja vanhat Erasmus- vaihtarit. Talo oli tupaten täynnä ja desibelit melko korkealla siitä puheensorinan määrästä. Oli melko vaikea keskustella kenenkään kanssa, kun ei kuullut mitään. Muutama uusi tuttavuus tuli, mukaan lukien itse juhlien isäntä, jota en ollut aiemmin tavannut. Tänään juhliminen jatkuu erään saksalaisen asunnolla täällä Parchment Squarilla ja sitten McCarthy's kutsuu jälleen. Huomenna on onneksi vain kaksi luentoa vasta vähän myöhempänä..  Aiemmin tänään kävimme Nicolain ja Essin kanssa nauttimassa aurinkoisesta säästä kävelylenkillä.
Saint Peter's Church

3 kommenttia:

  1. Onneks et joudu sentään yksin pähkäilemään noiden vaikeiden juttujen kaa, vaan on vertaistukee. Vähän kiva et on tommosta kunnon opiskelijameininkiä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei indeed ;) tänään tuli onneks Erasmus apuraha, ja juttu luistaa taas! :D

      Poista
  2. Pitäis alkaa täällä koto-Suomessakin ottaa noi päiväkävelyt tavaks. Tänäänkin yliopistolle bussilla seikkaillessani tuli katottua, että kuinka kaunista onkaan ulkona. Jotenkin tutuille kulmilla tulee harvoin lähdettyä muuten vaan ulos fiilistelemään. (Tosin näillä pakkasilla saattais fiilistelyt jäädä aika lyhkäisiks...)

    VastaaPoista