keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Kuukausi!

Kuukausi oltu Corkissa! Melkosta! Flunssa teki tuloaan jo viime viikolla, mutta se puhkesi kunnolla tuossa sunnuntai-iltana. Yhdeksästä vessapaperirullasta melkein seitsemän on käytetty niistämiseen. Olen siis tämän alkuviikon sairastellut asunnolla. Eilen sain kuitenkin lääkettä vaivoihini. Ei ole ihan perus nenäsumute-yskänlääke-burana- kuuri vaan pillereitä, jotka joiden vaikutuksen pitäisi olla sama kuin noilla kaikilla lääkkeillä yhteensä. No, onhan se olo jo kohentunutkin ja huomenna olisi tarkoitus varmaan kouluun jaksaa raahautua.

Eilen oli myös International Student Day, jonka CIT oli järkännyt meidän vaihtareiden iloksi ja kunniaksi. No, en paljon iloa saanut siitä irti, mutta rohkeasti raahauduin kahdelle retkelle; Blackrock Castle:n observatorioon ja National Maritime College of Ireland:iin. Ihan hienoja paikkoja olivat molemmat. Väliin jouduin jättämään opiskelija- aamiaisen, sillä olin niin huonovointinen sekä illalla olleen Céilin ja Irish Dancing Display:n. Olisivat varmasti olleet huikeat, mutta tarve päästä lepäämään oli suurempi.
Blackrock Castle Observatory
Blackrock Castle oli pienempi kuin luulin ja olin ajatellut, että se on jossain vähän korkeammalla.. Tapasimme siellä yhden suomalaisen tytön, joka oli tekemässä työharjoitteluaan. En ehtinyt kuulla, mitä se varsinaisesti tekee.. Maritime College oli kans ihan näyttävä ja sinne sisään mahtuu jos jonkin moista huonetta ja simulaattoria. Siellä valmistetaan opiskelijoista merenkävijöitä ym. Näimme jopa pari laivastopukuista henkilöä. On se urbaanilegenda ihan fakta: uniformu on hot! Sen ehdin tiedostaa rään täyttämään päähäni. Vaihtarikaveri Léo oli tosi "kannustava" ja naureskeli vaan kun jumitin jossain nurkassa. Olin melko loppu sen päivän jälkeen. Koululla meille näytettii allas, jossa opiskelijat harjoittelevat meripelastustaitoja. Meille näytettiin myrsky olosuhteet- pimeää, aaltoja, kohinaa, sadetta.. Vellovien aaltojen katsominen ei ollut mitenkään herkullista, mutta selvisin. Vaikka sillä hetkellä ei tuntunutkaan hyvältä idealta, että olin lähtenyt retkille niin nyt voin sanoa, että oli hyvä päätös lähteä. Ei tuollaisiin paikkoihin tule itsekseen lähdettyä. Olenpahan ne nyt nähnyt.
National Maritime College of Ireland

Tämän päivän olen viettänyt surffaten koneella ja välillä nukkuen. Huoneissahan on kokolattiamatot, joten ne ovat keränneet varmaan vuosien pölyt, joten imuroinkin koko paikan. Tai siis oman huoneeni :P Täällä ei ole päiväpeittoa, joten pesasin lakanatkin, koska nekin olivat melko pölyiset..! Josko sitä sitten jo ensi yönä saisi nukuttua. Huomenna voisi kokeilla jo kouluun menoa, koulu alkaa vasta 12.

Menneistä tapahtumista sen verran, että perjantaina tosiaan kävästiin kaverin kanssa siellä The Bailey:ssä, mutta kävi juuri niinkuin pelkäsin; livesetä ei ollut paikalla! :( Oli kuulemma ollut esiintymässä Dublinissa eikä ehtinyt enää illaksi tänne. Mutta portsari, joka tämän informaation jakoi tunnisti mut ovella ja totes, että "sä olet ollut täällä ennenkin". Olin melko otettu, sillä olin käynyt siellä vain pari kertaa aiemmin. Ja se luuli myös, että olen kanadalainen. Ei ensin uskonut, kun sanoin että olen suomalainen. Toisaalta, oltiin Nicholen kanssa kaksin niin en mäkään ensimmäisenä yhdistäis yhdysvaltalaista ja suomalaista :D Viivyttiin paikassa tunnin verran jutellen ja juotiin limpparit ja paineltiin sitten taksilla himaan. Portsari vilkutti meille vielä oikeen isosti vaikka oltiin jo kadun toisella puolella.
Lauantaina suunnattiin isommalla lössillä Cobh:iin, kaupunkiin, josta Titanic lähti viimeisenä. Varsin herttainen merenrantakaupunki! Ja meille osui mitä täydellisin päivä! Aurinko paistoi lähes koko ajan ja oli melko lämmintä. Pari sadekuuroa ehti ropsahtaa ja yhdessä välissä tuuli todella voimakkaasti, mutta muuten oli loistava päivä! Illalla suunnattiin sitten porukalla vielä tanssimaan kaupunkiin. Valitettavasti edellisillan portsari ei ollut ovella..
Cobh Town Centre

Tulevana viikonloppuna olen lähdössä mm. kämppikseni Hannan kanssa CIT:n Music Society:n järjestämälle reissulle Dubliniin. Matkan kohteena on The MusicShow 2012. Siellä on erilaisia esiintyjiä, musiikkiin liittyviä tapahtumia, näyttelyitä ja tilasuuksia, kai. En ole ihan varma, mitä kaikkea siellä tulee olemaankaan, mutta kun koko matkan hinta yöpymisineen on 15e, menen sinne varmasti! Nyt vaan toivotaan, että olen parantunut siihen mennessä!

Tältä viikolta jäi sekä Zumba että jooga väliin. Zumba jäi jo viime viikolla väliin, koska havaitsin jo kipeeksi tulemisen oireita niin päätin, ettei ole hyvä mennä sinne rehkimään liikaa. Nyt harmittaa, koska olen ollut paikan päällä vain sen ensimmäisen kerran.. Toivottavasti en tipahda ihan kärryiltä. Kohta voisi käydä suihkussa, vaihtaa puhtaat lakanat ja pujahtaa nukkumaan. Tosin, nyt on vähän vilu taas niin, ettei tuo suihkuun meno houkuta.. Ehkä keitän kupposen teetä ja jatkan harjoittelupaikan etsimistä. Se ei ollutkaan niin helppoa kuin luulin.. Ihmiset täällä ei vastaile sähköposteihin, ja eräs hostelli, joka on osa irlantilaista hostelliketjua, joka taas on osa kansainvälistä hostelliketjua, on laitettu myyntiin, joten en taidakaan hakea sinne niin kuin olin ajatellut.. Alan muistutella itseäni, että tiesin että näin voi käydä, ehkä nähdään jo aiemmin kuin kuvittelin, mutta vielä on kuukausia jäljellä. Yksi opettaja sanoi, että älä hämmästy vaikka soittaisivat ja kysyisivät voinko aloittaa jo heti huomenna. Mikään täällä ei toimi kiireellä - paitsi autoilijat.

1 kommentti: