Eilen oli myös International Student Day, jonka CIT oli järkännyt meidän vaihtareiden iloksi ja kunniaksi. No, en paljon iloa saanut siitä irti, mutta rohkeasti raahauduin kahdelle retkelle; Blackrock Castle:n observatorioon ja National Maritime College of Ireland:iin. Ihan hienoja paikkoja olivat molemmat. Väliin jouduin jättämään opiskelija- aamiaisen, sillä olin niin huonovointinen sekä illalla olleen Céilin ja Irish Dancing Display:n. Olisivat varmasti olleet huikeat, mutta tarve päästä lepäämään oli suurempi.
| Blackrock Castle Observatory |
| National Maritime College of Ireland |
Tämän päivän olen viettänyt surffaten koneella ja välillä nukkuen. Huoneissahan on kokolattiamatot, joten ne ovat keränneet varmaan vuosien pölyt, joten imuroinkin koko paikan. Tai siis oman huoneeni :P Täällä ei ole päiväpeittoa, joten pesasin lakanatkin, koska nekin olivat melko pölyiset..! Josko sitä sitten jo ensi yönä saisi nukuttua. Huomenna voisi kokeilla jo kouluun menoa, koulu alkaa vasta 12.
Menneistä tapahtumista sen verran, että perjantaina tosiaan kävästiin kaverin kanssa siellä The Bailey:ssä, mutta kävi juuri niinkuin pelkäsin; livesetä ei ollut paikalla! :( Oli kuulemma ollut esiintymässä Dublinissa eikä ehtinyt enää illaksi tänne. Mutta portsari, joka tämän informaation jakoi tunnisti mut ovella ja totes, että "sä olet ollut täällä ennenkin". Olin melko otettu, sillä olin käynyt siellä vain pari kertaa aiemmin. Ja se luuli myös, että olen kanadalainen. Ei ensin uskonut, kun sanoin että olen suomalainen. Toisaalta, oltiin Nicholen kanssa kaksin niin en mäkään ensimmäisenä yhdistäis yhdysvaltalaista ja suomalaista :D Viivyttiin paikassa tunnin verran jutellen ja juotiin limpparit ja paineltiin sitten taksilla himaan. Portsari vilkutti meille vielä oikeen isosti vaikka oltiin jo kadun toisella puolella.
Lauantaina suunnattiin isommalla lössillä Cobh:iin, kaupunkiin, josta Titanic lähti viimeisenä. Varsin herttainen merenrantakaupunki! Ja meille osui mitä täydellisin päivä! Aurinko paistoi lähes koko ajan ja oli melko lämmintä. Pari sadekuuroa ehti ropsahtaa ja yhdessä välissä tuuli todella voimakkaasti, mutta muuten oli loistava päivä! Illalla suunnattiin sitten porukalla vielä tanssimaan kaupunkiin. Valitettavasti edellisillan portsari ei ollut ovella..
| Cobh Town Centre |
Tulevana viikonloppuna olen lähdössä mm. kämppikseni Hannan kanssa CIT:n Music Society:n järjestämälle reissulle Dubliniin. Matkan kohteena on The MusicShow 2012. Siellä on erilaisia esiintyjiä, musiikkiin liittyviä tapahtumia, näyttelyitä ja tilasuuksia, kai. En ole ihan varma, mitä kaikkea siellä tulee olemaankaan, mutta kun koko matkan hinta yöpymisineen on 15e, menen sinne varmasti! Nyt vaan toivotaan, että olen parantunut siihen mennessä!
Tältä viikolta jäi sekä Zumba että jooga väliin. Zumba jäi jo viime viikolla väliin, koska havaitsin jo kipeeksi tulemisen oireita niin päätin, ettei ole hyvä mennä sinne rehkimään liikaa. Nyt harmittaa, koska olen ollut paikan päällä vain sen ensimmäisen kerran.. Toivottavasti en tipahda ihan kärryiltä. Kohta voisi käydä suihkussa, vaihtaa puhtaat lakanat ja pujahtaa nukkumaan. Tosin, nyt on vähän vilu taas niin, ettei tuo suihkuun meno houkuta.. Ehkä keitän kupposen teetä ja jatkan harjoittelupaikan etsimistä. Se ei ollutkaan niin helppoa kuin luulin.. Ihmiset täällä ei vastaile sähköposteihin, ja eräs hostelli, joka on osa irlantilaista hostelliketjua, joka taas on osa kansainvälistä hostelliketjua, on laitettu myyntiin, joten en taidakaan hakea sinne niin kuin olin ajatellut.. Alan muistutella itseäni, että tiesin että näin voi käydä, ehkä nähdään jo aiemmin kuin kuvittelin, mutta vielä on kuukausia jäljellä. Yksi opettaja sanoi, että älä hämmästy vaikka soittaisivat ja kysyisivät voinko aloittaa jo heti huomenna. Mikään täällä ei toimi kiireellä - paitsi autoilijat.

Ah, laivastomiehet <3
VastaaPoista