torstai 5. tammikuuta 2012

Vaikeuksien kautta voittoon- ko?

Ei ole ihan helppoa tämä maailmalle lähtö. Opiskelupaikan varmistumista odotettiin kuin kuuta nousevaa, ja joulukuun alussa se tulikin. vaikka hakemukset lähetettiin jo lokakuun loppupuolella. Asuntolapaikan saaminen oli jännempää; kaksi opiskelijatoveriani saivat laskunsa ja paikka ilmoituksensa heti joulun jälkeen, mutta minulle ei ollut tullut minkään sortin informaatiota. Kun tiedustelin syytä tähän koulultani Irlannissa, sain automaattiviestin, joka ilmoitti henkilökunnan olevan lomalla. Noh, kun kyselin asuntolan henkilökunnalta, sain vastaukseksi, että heillä ei ollut minkään sortin tietoja minusta siellä.. Mielenkiintoista. No, kuumeisen viestittelyn jälkeen sain paikan ja tulen jakamaan asuntoni irlantilaisen ja saksalaisen tytön kanssa. Mielenkiintoista jälleen, jos otetaan huomioon stereotypiat näillä kahdella kansalaisuudella; saksalainen järjestyksen orja ja irlantilainen, jonka mielestä ei ole hoppu hyväksi. Ja minä siinä jossain välissä.

Nämä kaksi päivää ovatkin kuluneet tietokoneen äärellä viestitellen niin Irlantiin kuin Lahteenkin. Nimittäin tavaroilleni on vuokrattava varasto. Se sujui yllättävän kivuttomasta, jos ei lasketa ennakkovuokraa.. Omasta mielestäni olen hyvällä mallilla, lähes kaikki "särkyvä" on kääritty sanomalehtiin (kiitos LAMKO, kun lähetitte minulle kuukauden verran Etelä-Suomen Sanomia ilmaiseksi) ja pakattu laatikoihin. Osa tavaroistani leviää ympäri Etelä- Suomea; mikro ja kahvinkeitin veljelle, kirjoja, vaatteita ja lautapelejä kavereille jne. Muistakaakin sitten palautella, vaikken itse muistaisi kysellä ;)
Tänään ja eilen on myös lakkautettu lehtiä, peruutettu postimyyntiluetteloita, tilattu uusi pankkikortti ja tehty kaikkea muutakin, jonka voi "kätevästi hoitaa netissä". Huoltomieskin ehti käydä ja lupasi tulla ensi viikolla uudelleen. Nyt odottelen sitten apurahoja, viimeistä palkkaa ja mietin, kuinka paljon sitä nostaisi opintolainaa, kun sen määrä ihan kaksinkertaistui! Miten kannustavaa lähteä ulkomaille opiskelemaan: " Lähde hakemaan kokemuksia ja velkaannu kaksinkertaisesti!" Vakuutuksia hommatessani, minulle sanottiin, että en saa pidennettyä matkavakuutusta, koska en ole keskittäjä, mutta minusta voisi tulla keskittäjä jos ottaisin esim. kotivakuutuksen! "Mulla ei ole tarkkaa osoitetta vielä ja tavarani menevät varastoon, joten en tarvitsekaan kotivakuutusta eli en keskitä." -Jaa noh, siinä tapauksessa kannattaa ehkä mennä toiseen yhtiöön kysymään.
Sillä lailla!

Mutta, nyt on kuitenkin vakuutusasiat työn alla, asunto irtisanottu, asuntolapaikka hommattu, muttei maksettu,  lennot tilattu, vuokravarasto hankittu ja maksettu. Jännityksellä odotamme 25. päivää! Mutta en ole vielä perillä, joten ei nuolaista ennen kun tipahtaa.
Wish me luck!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti