Olen ollut Irlannissa ja Traleessa nyt jo kolme viikkoa. Minulla on asunto kolmen kämppiksen kanssa, joista kolmas muuttaa sisään huomenna. Töissäkin olen ehtinyt olla jo yli viikon. On aika alottaa elämänrytmin löytäminen. Mitä ikinä se sitten onkin.
Työ Ballyseede Castlessa on mielenkiintoista, jännittävää ja erilaista. Kaikki työkaverit, jotka olen tähän mennessä tavannut ovat kannustavia ja ystävällisiä. Ikäjakauma on vähän erikoinen: suurin osa tarjoilijoista on college-ikäisiä eli 19-23- vuotiaita nuoria naisia. Loppuosa onkin sitten hieman vanhempaa ikäryhmää, perheellisiä naisihmisiä. Keittiöhenkilökunta on ikäjakaumaltaan erilainen, kaikki miehiä. Eli tunnen oloni vähän väliinputoajaksi. Olen kouluni jo tältä erää käynyt ja nyt kiinnostunut kehittämään ammatillisuuttani. Eli oman paikan löytäminen on vielä vähän työn alla. Työyhteisössä iällä ei niinkään ole merkitystä kunhan hommat hoituu ja kemiat pelaa jotenkuten, mieluiten hyvin tietysti. Ystäväpiiriin muodostaminen on haaste tässä tapauksessa, koska en samaistu kenenkään elämänvaiheeseen, ja asun kimppakämpässä Traleen keskustassa, kun taas muut asuvat vanhempiensa luona ympäryskylissä. Mutta kyllä tämä kai tästä. Toisaalta vielä on niin paljon tutkittavaa ja nähtävää, että nautin yksin "turreilusta" . Myöskin englanniksi eläminen ja uusien asioiden oppiminen ja asiakkaiden kanssa puljaaminen ovat omalla tavallaan rasittavia, joten toistaiseksi nautinkin vapaa-ajalla yksin olemisesta. Mutta kunhan työt alkavat luistaa ja asettuvat uomaansa, ehkä alan etsiä harrastusjuttuja. Vaikka vuorotyössä onkin haasteellista mitään vakinaista harrastusta hommata.Olen tosiaan saanut tehdä töitä ravintolassa, häissä, ja ensi lauantaina teen ensimmäisen aamiaisvuoroni. Nautin vaihtelevuudesta, vaikka se onkin raskasta, kun joutuu oppimaan paljon asioita melko lyhyessä ajassa. Ja osa kollegoista puhuu jokseenkin epäselvästi ja suurin osa paitsi työkavereista myös ihan vain irlantilaisista puhuu todella nopeasti, joten moni asia menee pikkkkasen ohi, kun on melua ja melskettä ympärillä. Varsinkin häissä. Mutta häät ovat kivoja! Yksityiskohdissa on vielä hiomista. "Mitä" on jo selvillä, mutta "missä" ja "miten" ovat vielä hakusessa :D
Tästä voi käydä vilkaisemassa missä oikeastaan olenkaan töissä: Ballyseede Castle
Irlantiin asettumisessa on ollut omat haasteensa. Vaikka luulin olevani varautunut siihen, että moni
![]() |
| Asun yhdessä noista taloista :) |
Mutta ainakin vielä päivä kerrallaan. Ja kevät etenee vääjäämättä, mikä on ihanaa.
![]() |
| Blennerville, n.2km päässä oleva kylä |
On ollut upeita aurinkoisia päiviä, ja Emma- myrskyn tuomasta lumesta ei ole tietoakaan ainakaan Traleessa. Olenkin onnistunut nauttimaan maaliskuisen lämpöisestä auringosta työmatkoillani. Olen kävellyt sen melkein 7km hotellille, ja sitten illalla saanut kyydin tai ottanut taksin. Työkaverit pitävät minua hulluna, kun kävelen, mutta eipä tässä paljon vaihtoehtoja ole ennen kuin saan tilaamani pyörän. Ei ole varaa laittaa 10-12 euroa suuntaansa takseihin neljä tai viisi kertaa viikossa. Nyt vain pitää löytää hyvä hieroja alueelta. Kosmetologin löysin jo Killarneystä.



No heips.
VastaaPoistaVarmasti on paljon jänskättövää ja haasteita, mutta kyllä se siitä lähtee. Tuo oma ikäisten ja elämäntilanteisten puuttuminen on rankkaa, mutta kyllä siitäkin selviää. Mulla hautuumaalla sama juttu. Kaks lähinnä mun ikäistä on lapsettomia yksinäisiä, sit on mun tyttärien ikäisiä perheellisiä tai parisuhteessa ilman lapsia ja ihan nuoria.. Mutta työ ja työpaikka yhdistää ajan kuluessa. Alku aina hankalaa.
Nauti työstä, maisemista ja keväästä. !
Jos mulla olis varaa ja saisin elukoilke hoidon, tulisin käymään. Tuo on paikka, jonne vois matkustaa.
Mutta jää kyllä vain haaveeksi mulla.. asti U know..
Naamakirjassa ja täällä seuraan ilolla ja mielenkiinnolla ja lämmöllä. 😘
Tsemppiä sen asumisen kanssa myös. Onneks kesää eikä talvea kohti mennään ja sit ajan kanssa siihenkin varmaan löytyy ratkaisu.
Onpa kiva lukea sun kuulimisia tälläin pidemmällä kaavalla! Toivottavasti aikaa ja intoa postailuun riittää jatkossakin.
VastaaPoistaAlku uudessa työpaikassa on aina rankka, eikä sillon ehdi ihan hirveästi laittaa energiaa muille elämän osa-alueille. Ja siihen kun laittaa vielä päälle uuden kotimaan ja kaikki siihen liittyvät järjestelyt ja kulttuurishokit, niin ei ihme että vähän uuvuttaa. Ajan kanssa työkavereita tulee varmasti läheisempiä, vaikka just nyt näyttää että elämäntilanteet on tosi erilaiset. Yhteinen työ kuitenkin yhdistää. Sama varmasti kämppisten kanssa ja eiköhän sieltä jotain kivaa harrastustakin löydy. Sosiaalisia piirejä on paljon luontevampaa lähteä luomaan, kun tietää, ettei ole lähdössä pois tyyliin heti vaihdon jälkeen.
Olisi kyllä ihan mahtavaa matkustaa sinne <3