Viime viikolla ei tapahtunut mitään mullistavaa, lähinnä keskityttiin koulussa käymiseen.. Viikonloppukin oli melko hiljainen, mitä nyt perjantaina käväisin kaverin bileissä, joissa oli itseni lisäksi neljä poikaa, eli ei ainakaan vieraslukumäärältään ollut huimat kekkerit. Mutta hauskaa oli kyllä, voi pojat!! Mitään kummempaa ei oikeastaan tehty, istuttiin pöydän ympärillä ja otettiin muutama, mutta sain kyllä nauraa noiden kavereiden jutuille ihan vedet silmissä :D Välillä mietin, että mitä ihmettä mä tein siellä niiden kanssa, mutta hyvä etten jättänyt menemättä! I'm one of the guys- again! Lauantai ja sunnuntai menivät aurinkoisissa ja lämpöisissä kesätunnelmissa. Lauantaina käveltiin kämppiksen kanssa keskustaan, ja olin ekaa kertaa pelkästään pikkutakki päällä, oli niin lämmin. Käveltiin joenrantaa keskustaan, oli todella nättiä ja ihmiset olivat muutkin liikkeellä! Sunnuntaina mentiin toisella porukalla ja käveltiin lähes sama reitti, mutta nyt ei mentykään keskustaan vaan lähdettiin kävelemään joenrantaa pitkin pellon reunaa toiseen suuntaan. Jälleen oli ihmisiä paljon liikkeellä ja aurinko lämmitti suloisesti. Tällä kertaa otin takinkin pois ;) Lähes kolme tuntia me kuljimme auringossa, nauroimme ja nautimme. Pelästyimme lehmiäkin yhdessä vaiheessa, kun tuntui siltä että ne olivat vähän liian kiinnostuneita meistä- parikymmentä nuorta lehmää rynnisti juosten meitä kohti, niin oli siinä vähän jäätävä olo. Pähkäilimme, uskaltaudummeko jatkaa pellon reunaa tiiviisti vahtivien katseiden seuratessa meitä.. Koska muutkin ulkoilijat jatkoivat rohkeasti kyseisten kantturoiden ohitse, mekin tohdimme sen tehdä. Rafael oli melkoinen "cow- master". Kuvat tästä sunnuntain kävelyretkestä ja lehmien kohtaamisesta ovat toisilla. Tämä kuva esimerkiksi on Léon ottama, kun minä ja Lea juoksimme karkuun lehmiä: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150904373429616&set=a.10150500875399616.470383.758684615&type=3&theater
Tämä viimeinen viikko ennen lomaa, oli myös koulupainotteinen, mutta paljon viihdettäkin riitti, ainakin puolesta välistä viikkoa alkaen. Koko viikko on ollut todella lämmin. Auringossa lämpötila kohosi suurinpiirtein +20 asteeseen. Ihan mieletöntä! Se näkyi kyllä tunneillakin, suuri osa luokasta puuttui :D tällainen sää on erikoista irlantilaisillekin, joten he ottavat auringosta kaiken irti. Yhtenä päivänä istuimme koulun viheriöllä tekemässä koulutehtävää. Keskiviikkona ja torstaina istuimme täällä asuntolan nurmikoilla ottamassa aurinkoa pari tuntia/päivä. Kaulani taisi ottaa vähän enemmänkin väriä..Väärää väriä tosin (lue: paloin). Tiistai-iltana kävimme kämppiksen ja sen sulhasen kanssa sekä parin Erasmus- kaverin kanssa pelailemassa biljardia paikallisessa. Keskiviikkona menimme Nicholen kanssa katsomaan kerran vuodessa järjestettävää "eksoottista tanssiesitystä" eli strippareita :P Paikalla piti olla sekä mies- että naisesiintyjä. McCarthy's oli tupaten täynnä eri asteisissa humalatiloissa olevia ihmisiä; tyttöjä ja poikia. Koko ilta lyhykäisyydessään meni niin, että odotimme kaksi tuntia, että esiintyjät saapuvat paikalle, jonka jälkeen katsoin esitystä ehkä 20 minuuttia ja lähdin kotiin. Miesstrippari oli ensin. TOSI hyvä idea laittaa hänet ensin, kun tila on täynnä varsin humaltuneita ihmisiä, joista suurin osa on miehiä ja kaikki olivat odottaneet jo pari tuntia! Ei taas mitenkään hyvin suunniteltu juttu.. No, tämä ensimmäinen esiintyminen kesti kokonaisuudessaan ehkä 10 minuuttia ja ensimmäisen kahden minuutin aikana oli vaatteet jo kaikki kadonneet.. Ei ole häpee olla nopee- sanonta ei mielestäni sovi tähän, kun kerran oli luvattu kunnon show.. Kun setä oli poistunut lavalta, nousi sille illan naispuoleinen esiintyjä- jo valmiiksi alusvaatteissa. Pääsee nopeammin esityksen loppuun, kun jättää vaatteidein riisumis-osan välistä! Venaas.. s t r i p t e a s e ... mitenkäs se menikään. Nichole oli toivonut saavansa jotain hyviä tanssimuuveja, mutta jäivät ne saamatta. Voin sanoa, että Hanninkin esiintyjä oli melkein parempi kuin nämä kaksi yhteensä!!! :D Että sellainen kokemus.
Torstaina tosiaan istuttiin iltapäivällä jälleen auringossa nauttien jääkaappikylmää siideriä ja jäätelöä. Illalla lähdimme sitten "ranskalaiselle illalliselle". En ole ihan varma, miten koko homma alusta asti toimii, mutta pointti oli että eräs ranskalainen ystävämme Marie oli varannut käyttöönsä erään talon, joka on nykyään tarkoitettu erilaisille tilaisuuksille ja sen saa käyttöönsä jonkun papin kautta, eli se on seurakunnan omistuksessa tai jotain.. Joka tapauksessa Marie ja muutama muu oli valmistanut illallisen ja kahden euron panoksella pääsimme siitä nauttimaan. Oli muuten hyvää!! Ja joku pyyti meitä järjestämään suomalaisen illan, mikä olisi ihan huippua! Täytyy varmaan pyytää Elmoa& co:ta tuomaan iso kasa ruisleipää ja suomiviinaa :D Mites tota mämmiä tehtiinkään? :D Itse olen ihan innoissani järjestämässä tätä!! En vain vielä tiedä miten koko homma tosiaan toimii..
Perjantaina olimme päättäneet Nicholen, Hannan ja Joelin kanssa lähteä Kinsalen kylässä käymään. Tunnollisena koulunkävijänä podin kovasti syyllisyyttä, että skippaan perjantain kolme tuntia koulua. Näin ollen, koska olimme päättäneet että lähdemme klo 11 totesin, että ehdin mennä aamun ensimmäiselle tunnille ja lintsaan vain kaksi tuntia. Ei tuntunut niin pahalta :P Kinsale on pieni rantakaupunki, todella herttainen. Sää ei lämpönsä ja auringon puolesta enää suosinut meitä, mutta oli kyllä ihan mukava ilma retkelle. Pilvistä ja n. 10 astetta lämmintä. Iltapäivä vierähti rattoisasti siellä siis :) Illalla oli sitten Essin synttärijuhlat. Oikeat synttärit on vasta ensi viikolla, mutta Essi lähti tänään Hollantiin, niin juhlimme niitä eilen. Oli hauskaa istua iltaa hyvässä porukassa viimoista kertaa ennen kuin väki katoaa lomalaitumille, kukin minnekin. Ja pääsin ulkoiluttamaan täällä ostamiani korkokenkiä ensimmäistä kertaa!
| Kinsalen satama |
| Täällä kävimme |
| tadaa! <3 |
Tänään, lauantaina, herättyämme suuntasimme keskustaan Nicholen, Hannan ja Joelin kanssa nauttimaan irlantilaisen aamiaisen. Joelkin ehti sellaisen saada ennen kuin palaa takaisin Suomeen. Oli kyllä maittavaa taas :) Kaupungilla ollessani shoppailin vähän ja vaihdoin parikymppiä punniksi huomenna alkavaa Belfastin matkaa varten! Herätyshän on luonnottoman aikaisin, bussi lähtee klo 07:00 sharp! Niin varmaan.. Todennäköisesti ollaan liikkeellä vasta 20 yli 7, mutta.. Noh, mikäs siinä, bussissa voi nukkua mp3 korvilla :) Hauskaa pääsiäistä ihmiset!!! Itsehän olen Brysselissä nauttimassa belgialaisista suklaamunista!

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti